2021年12月11日星期六

小王子

第一次看小王子的時候是初中,那時候只覺得325-330行星的諷刺太有意味了,十分喜歡。

再看時剛好失戀,一看到「You become responsible, forever, for what you have tamed. 」就不停哭了。
「One runs the risk of weeping a little, if one lets oneself be tamed…」說得真好!
((算了吧,甚麼responsible forever, 還是「我敢給就敢心碎」寫得比較好。))

那時跟好友哭,她叫我status貼responsible forever這句,我還哭鬧:「他!沒!有!看!過!小!王!子!」友人冷眼回了句:「沒看過小王子怎配有女朋友」
也對!女孩都愛問:「你喜歡我甚麼?」 引用書中的「It is the time you have wasted for your rose that makes your rose so important.」
「好不浪漫!就只是因為我們一起而喜歡?不是因為我比其他人特別嗎?」
又可以再引句了:「There might be millions of rose in the world, but you are my only one, unique rose.」
看似不解風情,其實是最真摯的感覺。

現在再看,人大了,人麻木了,對很多事情都沒感覺。「Growing up is not the problem. Forgetting is.」又重燃了我。
Tuesday with Morrie 我最喜歡這段「The truth is, part of me is every age. I’m a three-year-old, I’m a five-year-old, I’m a thirty-seven-year-old, I’m a fifty-year-old. I’ve been through all of them, and I know what it’s like. I delight in being a child when it’s appropriate to be a child. I delight in being a wise old man when it’s appropriate to be a wise old man. Think of all I can be! I am every age, up to my own.」
哈哈,想幼稚時便一直幼稚,需要長大便瞬間長大!「It’s growth」

今天,要提醒自己「All men have the stars, but they are not the same things for different people.」

小王子,百看不厭!

 

沒有留言:

發佈留言