2017年12月4日星期一

小學收生

最近幫小豆豆申請幼稚園,順便研究下小學派位方法,官、津小收生三個階段:
官、津小收生同讀邊間幼稚園基本上係完全冇關係

1. 自行收生
每人只可係自行收生報一間學校,當中分兩類:
必收生
兄姐係果間小學讀緊(畢咗業就變咗計分位)或者父母係果間小學工作。
正常學校有50%學位用作統一派位,但係如果某年某某小學有超過30%學額的必收生,咁就會用埋統一派位的學額收必收生,所以未必間間學校都有50%學位用作統一派位(呢個就係點解有啲學位會係自行超收, 因為無論幾多必收生, 學校都要收曬)。
計分位
完全計分制,如果小朋友冇在讀兄弟或在校工作父母就要計分,計分內容如下:
甲類 爸爸或媽媽在該小學的幼稚園部或中學部全職工作,但必須是同一校址。 20分
甲類 哥哥或姊姊在該小學的中學部就讀,但必須是同一校址。 20分
甲類 爸爸或媽媽是該小學的校董。 20分
甲類 爸爸、媽媽、哥哥或姊姊,是該小學的畢業生。 10分
甲類 申請學童是家庭中首名出生的子女。 5分
甲類 以上五項甲類條件也沒有。 0分
乙類 與該校的辦學團體有相同的宗教信仰。 5分
乙類 爸爸或媽媽是該小學主辦社團的成員。 5分
丙類 適齡入學(即九月開學時年滿五歲八個月至七歲)。 10分
所以,基本上每名學生最少有10分,最多35分。
甲、乙類每類只可選一項(即每名學生甲類最高20分,乙類最高5分),如以上兩項乙類條件也沒有。 0分  
[好多人以為首名子女再加上父母係畢業生有25分,但係兩者同屬於甲類,所以只有20分,加埋宗教分先有25分]
每間學校有一定自行收生額,視乎必收生人數,50%的位可減去必收生的學額用作自行收生,如果太多必收生,學校都最少會有20%學額用作計分。
計分位由最35分開始收起,再有位就收30分,如此類推,同分數太多人唔夠位分就抽籤。
自行收生結果公怖後,沒有學位的學生便可參加統一派位。留意,取得某些直資學校的學生亦都唔可以參加統一派位。


2. 統一派位
基本上係抽獎遊戲,random俾個number你,跟number派。
甲部係全港學生咁排,唔分地區,佔學校用作統一派位的學位的10%(即大約係全部學額的5%),跟number先派第一志願,有位再俾第二志願。
甲部派完就派乙部,乙部就跟屋企住址的地區派(不是幼稚園地址!!!!!!一定要係居住地址,同埋灣仔區真係會走黎家訪,朝早7點黎check!!)。淨返的學位(大約係全部學位的45%),又係random number派。
所以,聽聞填派位表需要有技巧,詳情請參考:https://m.mingpao.com/pns/dailynews/web_tc/article/20160119/s00005/1453140572107
統一派位分甲乙部真係好難明,我睇咗好耐先了解到!

3. 叩門
統一派位結果公佈後,如果派咗去間唔想讀嘅小學,就可以考慮叩門。要有人放棄學位先有位叩門,好多學校都只接受1-1-1,又要整portfolio,又要面試,大概要十項全能先可以叩門成功。事實係咪真係咁恐怖?另外,某啲有附屬幼稚園嘅小學只接受自己幼稚園學生叩門。

join咗媽媽谷,好多媽媽成日問某某幼稚園小一派位如何,除非想報私小、直資或者國際小學,否則根據資料,除咗附屬幼稚園嘅叩門位,官、津小收生同讀邊間幼稚園基本上係完全冇關係。啲人成日吹話贏在起跑線,嚇死一班家長,小朋友咁細個,唔好咁大壓力啦。共勉之。

沒有留言:

發佈留言